Limba noastră-i o comoară

  1. Titlul activităţii:           „Limba noastră-i o comoară”
  2. Coordonatorul/Coordonatorii activităţii:        prof. Codrea Emilia; prof. Senkiv-Ferțadi Oxana
  3. Data desfăşurării:         09.11.2022
  4. Durata activităţii:        3 ore
  5. Locul de desfasurare: Liceul Pedagogic „Taras Șevcenko”, Sighetu-Marmației
  6. Grupul ţintă:               elevii Liceului Pedagogic  „Taras Șevcenko”, profesori  
  7. Parteneri implicaţi:      Parohia Ortodoxă Ucraineană Sighet, pr. Lauruc Marius
  8. Scopul activității : motivarea elevilor de a-și petrece timpul liber în activități specifice de divertisment şi dea  valorifica abilităţile și cunoștințele acestora în cadrul întâlnirii dedicată Zilei limbii și scrierii ucrainene.
  9. Obiectivele activitatii:
  10. Promovarea portului popular autentic, a tradiţiilor şi a obiceiurilor comunităţii ucrainene din Maramureşul istoric
  11. Dezvoltarea solidarităţii şi toleranţei între elevii participanţi
  12. Desfăşurarea unui concurs tematic
  13. Promovarea valorilor artistice şi moral-etice moştenite din strămoşi
  14. Resurse:     a. umane: elevi și profesori, reprezentanți ai comunității ucrainene, mass-media

b.materiale:          sala festivă, prezentări ppt, premii, cadouri

  1. Descrierea activitatii:  coordonatorii proiectului au prezentat un scurt istoric al sărbătorii Zilei limbii și scrierii ucrainene, subliniind faptul că în ziua de 9 noiembrie în calendarul ortodox se sărbătorește Sf. Nestor cronicarul, care a pus bazele scrierii și istoriei ucrainene. Activităţile  desfăşurate în cadrul acestui proiect au sensibilizat participanţii cu privire la importanţa păstrării limbii şi valorificării tradiţiilor şi obiceiurilor populare, fiind un mod plăcut de petrecere a timpului liber pentru elevi.
  1. Rezultate obtinute: activităţile desfăşurate au urmărit stimularea interesului pentru păstrarea limbii, a tradiţiilor şi obiceiurilor populare, respectul pentru valorile autentice ale etniei ucrainene, dar şi pentru valorile învăţământului cu profil vocaţional pedagogic și profil umanist filologic din unitatea noastră şcolară.
  2. Modalităţi de evaluare a activităţii:
    Fotografii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *